""
:

שדרות בן-גוריון 28, תל-אביב, יפו

תאריך תחילת פרויקט השיפוץ: אוגוסט 2020 

סיום פרויקט השיפוץ ומסירה ללקוח: מרץ 2021

קצת על הפרויקט:
מדובר בבניין הנמצא במרכז שדרות בן גוריון, בין פינת הרחובות בן יהודה ודיזינגוף. הבניין נבנה בשנת 1972. הבניין מעוטר ביצירות פסיפס של האמן שלמה צפריר שהוזמנו עם בנייתו.

ליקויים עיקריים:
סדקים בכל חזיתות הבניין שגרמו לחדירת מים לדירות, בעיות איטום בגג ובמרתף, טיח רופף וקירות מלוכלכים.

תהליך העבודה:
לבניין יצא צו מבנה מסוכן ע"י עיריית תל אביב, צו המחייב את בעלי הדירות בתיקון הליקויים המסכנים את הציבור. עם קבלת הצו נציגי וועד הבית שכרו את שירותינו לניהול שוטף של הבניין מתוך מטרה שנוביל את תהליך שיפוץ הבניין כפי שעשינו שנה קודם, בבניין הצמוד להם, שד' בן גוריון 30.

קווים לעיצוב הבניין:
קירות הבניין טויחו בשליכט צבעוני בגוון לבן מלוכלך בכדי לשמר על גוון הבניין, לאורך שנים עם נזקי האקלים. מנגד הבלטנו בשחור את מעקות הבניין והדגשנו את יחידות הדיור. לפרויקט צירפנו את סטודיו "תכלת" המתמחים בעבודות שימור ציורי קיר ויצירות אמנות אמן פסיפס לשחזור ושימור היצירות.
הרקע הלבן הבליט את יצירות הפסיפס, הנמצאות בפינות הבניין משני צדדיו ולאורך קורת הקומה הראשונה. עבודות שימור הפסיפס החלו עם תחילת הפרויקט וכללו הזרקת חומרי מליטה למילוי וחיזוק חללים שנחשפו בעקבות סדק גדול שנפער בבניין במשך השנים.
בלובי ביצענו יציקת אפוקסי בצבע אפור שהחלה מגרם המדרגות שבלובי ועד לחזית הבניין, בקו הרחוב. כך יצרנו משטח אחיד וחלק. את דלת הכניסה ביצענו עם אלומיניום דמוי בלגי וגדרות החצר שוקמו ונצבעו בשחור להשלמת המראה.

הפרויקט בוצע במסגרת החברה העירונית ע"י הקבלן הנבחר המבצע: עמרם נהוראי

בתחילה הוסבר לנו כי חלק מהדיירים מאוד מעוניינים להתניע תהליך שיפוץ ומנגד ישנם מספר בעלי דירות שמתנגדים בתוקף. עם בחירתנו הוצגו לבעלי הדירות ממצאי כתב הכמויות, הוסבר כי כתב הכמויות משקף את כלל הליקויים שיש לטפל בהם, הצענו לבעלי הדירות להעלות נושאים נוספים וכך המתנגדים הבינו שיש צורך בטיחותי ,שמחייב לשפץ את הבניין ללא דיחוי. ויצאנו ולבסוף בחרנו צוות "וועד שיפוץ" לבניין המורכב מהמתנגדים ו

את השיפוץ ביצענו יחד עם עמרם נהוראי, אחד מקבלני החברה העירונית של עיריית תל אביב יפו.

תמונות מהשטח: