""
:

בנין פנורמה – פייר קניג 9, נתניה

תחילת פרויקט: ספטמבר 2022 

 

סיום פרויקט:   אוקטובר 2022 

 

קצת על הבנין: מגדל מגורים הממוקם בחלקה הדרומי של העיר נתניה בסביבה ימית, ומחופה באריחי שיש. הבניין נבנה בשנת 2004 והוא מונה 42 דירות ב-15 קומות, כאשר כ-40% בעלי הדירות אינם מתגוררים בבנין. הבניין מנוהל בצורה יסודית תחת, נציגות וועד מנוסה, הפועלת לטובת הבניין ומקפידה על תחזוקה שוטפת ומונעת הנכונה ומתאימה לבניין הנמצא בקו הראשון לים. 

 

ליקויים עיקריים: ליקויים מקומיים של אריחי שיש שנפגמו ו/או התנתקו במספר נקודות בבנין, חדירות מים לפנים הדירות, לכלוך קבוע של לשלשת יונים, ברזלים וחלונות ממ"דים חלודים, שחיקת קופינג. 

תהליך העבודה: מעטפת הבניין נבדקה בליווי מהנדס אבן מקצועי וצילומים של מעטפת הבנין, כדי לאבחן האם מדובר בליקוי שיטתי במערכת החיפוי או ליקויים לוקאליים בלבד, ולקבוע את אופן יישום העבודות הנדרשות בפרויקט. במסגרת העבודות בגובה נבדקה פיזית מקרוב גם עמידותו כל אחד מאריחי הבנין ע"י נקישה. לאחר קבלת ההחלטה של בעלי הדירות לאישור הפרויקט ולגביית הכספים, החלה עבודה אינטנסיבית לאיתור וסימון המוקדים הידועים שהתגלו מהבדיקות, הוגדר מפרט עבודה ברור ונסגר הסכם עבודה עם קבלן סנפלינג לביצוע הפרויקט בהתאם לממצאים. הבנין כולו נשטף בלחץ מים מתאים לפני הבדיקה וכל אבן שנמצאה חשודה הוסרה והוחלפה באבן מתאימה, לאחר יישום נכון של החומרים והכנת משטח ההדבקה שעל הקיר, האבן החדשה עוגנה באמצעות ברגי נירוסטה תקניים שכוסו באמצעות "פקק" תואם מאבן שיש לגימור אסטטי. בוצעו איטומים באמצעות חידוש סיקה לאורך כל הבנין, לפני סיום בוצעה שטיפה לקירות הבנין לצורך התזת שכבת סילר לשימור העבודה שבוצעה. במסגרת הפרויקט, הותקנו רשתות הגנה בפני יונים במספר חזיתות בבנין. במקביל בוצע יישום נקודתי של חומר חדש ומיוחד, באזורים אחרים בבנין, לצורך בדיקת עמידות החומר בסביבה ימית ולאורך זמן (על פני שנתיים), לשימור אבן התלטיש שמתפוררת בחלקים אחרים של מעטפת הבנין (לא ניתנת להחלפה), לאחר בחינת הממצאים וקבלת החלטה של בעלי הדירות בבנין ייבחן הנושא כפרויקט לביצוע.

פרויקט נוסף ונפרד בבנין שבוצע במהלך שנת 2024: שיפור נראות ותחזוקה – צביעת מתכת בכל שטחי החוץ של הבנין, לובי הבנין כולל תיקוני חשמל, לישוט רצפת שיש בפנים ובחוץ.

נקודות חשובות וקווים לעיצוב הבניין:

הפרויקטים בבנין זה בוצעו במסגרת פרטית באופן ישיר מול קבלני הביצוע ובמימון ישיר של בעלי הדירות, ללא קבלת מענקי סיוע ו/או מעורבות של הרשות העירונית.
נקודות חשובות שנלקחו בחשבון במסגרת הפרויקט, שימוש בחומרים תקניים ועמידות במיוחד לסביבה ימית בדיקה יסודית של כל אבני הבנין במהלך העבודות בגובה, יישום נכון של החומרים והעבודות בהתאם להנחיות מהנדס, גימור הדבקה ועיגון מבלי לפגוע בנראות האחידה של חזית הבנין, בטיחות קפדנית לפי הוראות בטיחות מחמירות בזמן עבודות בגובה, עמידה בלוחות זמנים, הקשבה לדייר הבנין על ליקויים בתוך הדירות לפני ובמהלך ביצוע העבודות, שביעות רצון מצד כל הפועלים במסגרת הפרויקט.
בעבודת השיש במעטפת הבניין נבחרה בקפידה אבן מתאימה שהשתלבה נכון בכל מעטפת הבניין, תוך שמירה על אחידות הנראות של של כל חזית בבנין, נבחרו צבעים מתאימים בלבד לברזלים, חומרי האיטום על הקירות ועוד, הקפדה על שימור נראות הבנין תוך חידוש כל החזיתות למראה חדש ומרענן של הבנין מבפנים ומבחוץ.